ANALIZA

Podstawą uzyskania korzyści ze strony informatycznego wspomagania dla przedsiębiorstwa jest   dokonanie odpowiedniego wyboru systemu i jego funkcjonalności. W przypadku źle dobranego systemu, który nie odpowiada istniejącym w firmie procesom lub jego funkcjonalności są zbędne – wówczas zamiast spodziewanych zysków czy ułatwień w pracy, uzyskamy wzrost kosztów i dodatkowe utrudnienia. Sukces wdrożenia gwarantują dobrze zdefiniowane procesy biznesowe i prawidłowo zdefiniowane obszary wraz z zapewniającymi ich obsługę funkcjonalnościami.  W procesie zbierania wymagań niezbędne jest zaangażowanie klienta i pracowników firmy, który dysponuje niezbędną wiedzą biznesową oraz oczekiwaniami względem przyszłego systemu.             Pełna analiza przed stworzeniem projektu rozwiązania musi uwzględniać: 

  • Obszary działalności przedsiębiorstwa wraz ze strukturą organizacyjną.
  • Istniejące procesy biznesowe i przepływy informacji.
  • Wdrożone systemy i technologie wraz konkretnymi aplikacjami, zbiorami danych i architekturą.

Potrzeby informacyjne firmy są różne i zależą od jej charakteru.

2014-02-27_rodz1